Dlaczego tylko niektórzy mają tak wielki problem z trądzikiem? Ogromne badania genetyczne w końcu dały nam odpowiedź
Badania, o których mowa, zostały przeprowadzone na blisko 27 000 ochotników, z czego 5 602 miało poważne problemy z trądzikiem. Naukowcy zidentyfikowali łącznie 15 obszarów genomu, które można było połączyć z pojawianiem się przewległego trądziku, z czego 12 z nich nie było wcześniej w ogóle powiązane z tą sprawą.

Badacze odkryli, że za przewlekłe problemy z trądzikiem może być odpowiedzialna wariacja genu WNT10A, która powoduje pojawianie się tzw. dysplazji ektodermalnej. Powoduje ona wiele nieprawidłowości w obrębie włosów, skóry oraz paznokci człowieka - czyli m.in. mowa również o przewlekłych problemach z trądzikiem.

Warto dodać, że ta odmiana trądziku nie była wcześniej powiązywana z mutacją tego właśnie genu. Naukowcy mają nadzieję, że ich odkrycie pomoże w walce z tą dolegliwościa, która dla wielu ludzi stanowi poważny problem.
Do ulubionych Komentarze